Dandik Savaşlar Strateji Oyunu

Uzun süre yayında tuttuğum ve kullanıcıları ile birlikte gelişen projem Dandik Savaşlar Strateji Oyunuydu. 2003 yılının yaz aylarında bir iddia sonucu ortaya çıkan bu proje “biz de yapabiliriz” inancı ile gerçekleşti. Projenin belli bir süre için de olsa başarıya ulaşmasına neden olan bu olayı anlatarak başlamak istiyorum;

Lisans eğitimimin 3. yılı yaz stajında birlikte çalışma fırsatı bulduğumuz arkadaşım Serdar ile oynamaya başladığımız tarayıcı tabanlı online strateji oyunları üzerine yaptığımız bir tartışma sonucu ayrıldığımız önemli bir nokta ortaya çıktı. Serdar kadar ilgilenmediğim ancak zevkli bulduğum oyunların gerçekleştirilebilirliliği ile yaklaşımlarımız oldukça farklıydı. O dönem oynadığımız oyunun ulaştığı kullanıcı sayısı ve karmaşıklığı bunda etkili olmuştu.

İşte bu noktada önemli bir iddia da bulundum ve “biz de böyle bir oyun yapabilirz” dedim … 🙂 Bununla yetinmedim ve bu oyunlara bakış açımı yansıtmak amacıyla projemin adını Dandik Savaşlar olarak belirledim 🙂

Projenin gerçekleşmesine neden olan hikayeyi paylaştıktan sonra gerçekleştirim ile ilgili detayları aşağıda listeliyorum;

  • Proje tarafımdan gerçekleştirilmiş olup altyapı olarak PHP/MySQL kullanılmıştır,
  • Oyunun gerçekleştirilmeye başlandığı dönemde ülkemizde bu tür oyunların yoğun kullanımı özellikle o dönemlerin sonrasında yükselen ogame oyunları başlamamıştır,
  • Projenin üç farklı versiyonu gerçekleştirilmiş olup bu versiyonlar sırası ile yalın oyun ve kullanıcı entegrasyonları ile invision power board, vbulletin destekli oyunlar. Son iki versiyon içerisindeki entegrasyon ile oyuncuların forum/mesajlaşma ihtiyacı profesyonel yazılımlar üzerinden çözümlenmiştir,
  • Proje içerisinde çeştili dönemler halinde farklı oyun sezonları gerçekleştirilmiştir. Sezon aralarında oyunlarda karşılaşılan problemler çözümlenmiş ve yeni özellikler eklenmiştir,
  • Proje süresince gerçekleştirilen sezonlarda anlık oyuncu sayısı yaklaşık 1000’e kadar ulaşmıştır,
  • Proje yaklaşık 2 yıl boyunca geliştirilmiş ve sürdürülmüştür,
  • Harita etkileşimi, geliştirme sürecine ayrılabilecek yeterli iş gücünün (ve hatta ek bir kişinin bulunmaması), ülkemizde yayılmaya başlanan ogame ve benzeri akımlar nedeniyle proje sonlandırılmıştır.

# Oyun Kapsamı

  • 4 kalemden oluşan ekonomi sistemi (yemek, altın, demir, tahta) ve bu sistemi yürütmek üzere planlanmış gelir/gider sistemi,
  • 5 kalemden oluşan taşınmaz sistemi (ev, tarla, maden, bakara, mabet) ve her biri tarafından desteklenen özellikler/yetkiler (önemli not: mabet dinimiz gereği ibadet edilen kutsal mekanlarımız ile ilgili olmayıp oyun gereği kurgulanan büyü/eğitim merkezidir),
  • 10 kalemden oluşan insan krallık halkı (madenci, işçi, çiftçi, gezgin, casus, asker, imam, yaya, akıncı, okçu) ve her biri tarafından desteklenen özellikler/yetkiler (önemli not: imam dinimiz yetkilisi kişiler ile ilgili olmayıp oyun gereği kurgulanan askerlerdir, büyücü yerine kullanılan bir ifadedir),
  • Detaylı istatistik sistemi,
  • Detaylı savaş sistemi,
  • İttifak sistemi,
  • Vergilendirme sistemi,
  • Detaylı pazar sistemi,
  • Çeşitli büyü, eğitim, savaş ve araştırma setleri.

Proje kapsamında gerçekleştirilenlerin daha açık olması ve oyunun detayları hakkında fikir vermesi amacıyla aşağıda ilgili görseller paylaşılmıştır.

# Proje ile İlgili Görseller

Licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Son güncelleme 05 Feb 2016 19:39 UTC
comments powered by Disqus
Hugo ile oluşturuldu.
Stack teması Jimmy tarafından tasarlandı